TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Nowości Nowości dla Garrett

Mapa strony Garrett » Forum : Garrett

Dyskusje dotyczące turbosprężarek producenta Garrett.

 [ Liczba tematów: 11 Przejdź na stronę 1, 2

Wiadomość
 Tytuł: regeneracja i naprawa turbosprężarek
Post: 13 lip 2020, 19:05 
Witam.
Polecam https://www.m-tech.technology

Czytaj więcej : regeneracja i naprawa turbosprężarek | Odsłony : 368 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Identyfikacja turbosprężarki - powiązane modele pojazdów
Post: 13 maja 2014, 14:21 
Witam,

Chciałem wystawić turbawkę na aukcje ale powstrzymał mnie problem, który napotkałem przy określaniu do jakich aut ona pasuje.
Zainspirowało mnie to do zaczęcia nowego wątku, w którym można by zawrzeć wszystkie zagadnienia związane z identyfikacja turbosprężarek.

Model który posiadam to:

Obrazek
Obrazek

Wystukując numer OE 55205483 na stronie Garetta otrzymujemy informacje, iż pasuje ono do:

- Fiat Croma JTD 1.9 150 16V
- Opel / Vauxhall Astra H 1.9 CDTi
- Opel / Vauxhall ...

Czytaj więcej : Identyfikacja turbosprężarki - powiązane modele pojazdów | Odsłony : 2132 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Nieuwzględniona reklamacja nowej tb GARRETT
Post: 24 mar 2014, 16:24 
Witajcie. Mam poważny problem z reklamacją NOWEJ turbosprężarki. Mianowicie - gdy padła mi stara turbo (Audi A4 b6 130 KM, r.2003) postanowiłem zakupić nową w Inter-cars. (żeby było taniej wziałem na firmę kolegi). Mechanik wymienił. Po ok 2 miesiącach i przejechaniu ok 1 tys. zaczęły pojawiać się gwizdy i dziwne odgłosy przy 2 tys obr. Postanowiłem oddać do reklamacji. Po 2 tyg. przyszła odp. że reklamacji nie uwzględnio,gdyż wpadły do turbo obce elementy które uszkodziły ...

Czytaj więcej : Nieuwzględniona reklamacja nowej tb GARRETT | Odsłony : 1481 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Jak ustalić model turbosprężarki
Post: 15 maja 2013, 10:35 
Witam,

Jak można ustalić jaki rodzaj turbo znajduje się w samochodzie? Wiem tylko że ciśnienie to 0,6bar i że jest to Garrett.

Czytaj więcej : Jak ustalić model turbosprężarki | Odsłony : 47437 | Odpowiedzi : 3

Na górę
 Tytuł: Garrett by Honeywell
Post: 28 mar 2013, 4:51 
Co moze oznaczać tzw. huuuuczenie nowej turbiny przy delikatnym dodaniu gazu jest takie huuuukniecie i potem jak zdjac noge z gazu i obroty spadaja to tez sluchac ten efekt Po zalozeniu starej turbiny ktora niby jak to mechanik stwierdzil puszczala olej w samochodzie jest cisza Zadnego gwisu, huczenia czy innych efektow dzwiekowych a nowa z tabliczka Garrett by Honeywell huuuuuuuuuuuuczy jakby jakas sowa siedziala pod masaka auta.

Czytaj więcej : Garrett by Honeywell | Odsłony : 1639 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Można , czy nie mozna regenereować zmiennej geometrii
Post: 03 lut 2013, 10:47 
Dlaczego nie można regenerować VNT? Jak to naprawdę jest ?

Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja ?zmiennej geometrii? może potencjalnie spowodować poważne problemy po zamontowaniu w pojazdach takie jak:

? Konflikt z elektronicznym układem zarządzającym pracą silnika,

? Zbyt niskie ciśnienie doładowania przy małych prędkościach obrotowych silnika, powodujące znaczne pogorszenie jego osiągów oraz wzrost emisji spalin,

? Powstanie zbyt bogatej mieszanki, co spowoduje znaczny wzrost temperatury spalania, która może doprowadzić do ...

Czytaj więcej : Można , czy nie mozna regenereować zmiennej geometrii | Odsłony : 1755 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: TESTER STEROWNIKÓW TURBODOŁADOWANIA
Post: 18 lis 2012, 17:30 
Ciekawa propozycje ma firma DELTATECH ELEKTRONICS warto o tym pomyśleć
TESTER STEROWNIKÓW TURBODOŁADOWANIA VNTT-1
(WERSJA 4)

Obrazek

Tester sterowników turbodoładowania VNTT-1

Do czego służy tester VNTT-1?
Jakie sterowniki turbosprężarek obsługuje tester VNTT-1?
Od jakiego czasu i w jakich markach stosowane są sterowniki turbosprężarek?
Jakie funkcje posiada tester VNTT-1?
Co mogę sprawdzić testerem VNTT-1?
Dla kogo jest przeznaczony tester VNTT-1?
Czy tester posiada oryginalne złącza do sterowników?
Jakiego zasilania wymaga tester?
Gdzie mogę zobaczyć sposób działania ...

Czytaj więcej : TESTER STEROWNIKÓW TURBODOŁADOWANIA | Odsłony : 2279 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Czyszczenie tubiny Garrett
Post: 18 lis 2012, 15:44 
Jak samodzielnie w prawdziwie domowych (garażowych)
warunkach wymontować, rozebrać i wyczyścić turbinę Garrett
VNT20 ze zmienną geometrią łopatek VTG w silnikach 2,5 TDI V6
AFB, AKN, AKE.

Na co zwrócić szczególną uwagę przy montażu, pierwszym uruchomieniu oraz
codziennej eksploatacji turbiny VTG w swoim wymarzonym Audi.
W tej opowieści główną rolę gra motorek AFB… w AKN-ie wszystko na zasadzie
analogii, AKE natomiast będzie się różniło tylko jedną dodatkową uszczelką oraz
małymi zmianami konstrukcyjnymi w wydechu za ...

Czytaj więcej : Czyszczenie tubiny Garrett | Odsłony : 2630 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Zasada działania turbospreżarki
Post: 18 lis 2012, 15:30 
Turbosprężarki jeszcze niedawno kojarzyły się wyłącznie z samochodami sportowymi z wyższej półki. A teraz? Niemal każdy rodzinny diesel może pochwalić się turbodoładowaniem. Urządzenie to nie dziwi już nawet w małym aucie miejskim. Powszechność tej techniki sprawia, że wielu kierowców zapomina, iż doładowane silniki wymagają "szczególnej troski". Złe traktowanie turbosprężarki zemści się prędzej czy później.

Turbodoładowanie to nie nowy wynalazek, ma już niemal 100 lat. Do seryjnych samochodów osobowych trafił jednak znacznie później, dopiero w latach ...

Czytaj więcej : Zasada działania turbospreżarki | Odsłony : 1878 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Turbospręzarka zagadnienie naukowe
Post: 18 lis 2012, 15:12 
Obrazek

Zanim zaczniemy, musimy powtorzyc sobie teorie fizyki ze szkoly sredniej.
Pamietasz ? Nie za bardzo ? No to jazda :
Prawa gazow:
Krotko mowiac, temperatura, cisnienie i pojemnosc gazu sa zalezne od siebie. Scisnij gaz (zmniejsz pojemnosc) a cisnienie i temperatura podskocza do gory. Zwieksz pojemnosc, a temperatura i cisnienie opadna. Zwieksz temperature, a cisnienie i pojemnosc wzrosna. A gaz zawsze bedzie sie przemieszczal z wiekszego cisnienia do mniejszego i im wieksza roznica cisnien ...

Czytaj więcej : Turbospręzarka zagadnienie naukowe | Odsłony : 1892 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 [ Liczba tematów: 11 Przejdź na stronę 1, 2


Ostatni 10 aktywny temat


Offtopic

Nie ma nowych postów Essay step by step
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Za mało czasu
Wyświetl najnowszy post

Kupię

Nie ma nowych postów Gdzie można kupić części do turbosprężarek
Wyświetl najnowszy post

Sprzedam

Nie ma nowych postów Hybrydowe koła kompresji ALEX-TURBOPARTS
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Regeneracja turbosprężarek z modułami, sterownikami i VNT
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Sprzedam actutest 4000
Wyświetl najnowszy post

Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)

Nie ma nowych postów Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Podwójne turbodoładowenie w silnikach
Wyświetl najnowszy post

Garrett

Nie ma nowych postów regeneracja i naprawa turbosprężarek
Wyświetl najnowszy post

Opel turbosprężarki

Nie ma nowych postów Opel corsa D turbo
Wyświetl najnowszy post

Zaloguj się

Nazwa użytkownika:   Hasło:   Loguj mnie automatycznie  

Statystyki

Statystyki

Liczba postów: 743 | Liczba tematów: 414 | Liczba użytkowników: 140




cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group